maandag 25 juni 2007

Windows Vista

Vorige week moest ik na een fatale windows crash mijn systeem opnieuw inrichten. Na een paar dagen zweten of ik een backup van een half jaar moest terug zetten of mijn harde schijven kon redden kwam alles toch weer op zijn pootjes terecht.

Bij mijn nieuwe installatie heb ik gekozen voor een verse Vista installatie en boy oh boy wat is dat genieten.

pro's
Eye candy
Makkelijker bruikbare interface (wel even wennen)
Windows Mobile Center + Sycnronisation
Een schoon gevoel bij een schone installatie
Geen traag gevoel of rare akties na een week gebruik

con's
Het is niet zo snel als vista
Graphical lag
Nieuw start menu
Lelijke Power en Sound icons
Veel software updates nodig (nero)

Oh ja, deze post kwam vanuit het volgende probleem:
Transcender loopt vast bij het opstarten vanuit vista.
De oplossing is ouder dan de weg naar Rome, gewoon starten in compatibility modus Win98/ME

Update:
Pro's
Een heel rustige omgeving om in te werken.

Con's
Nieuwe systeem Iconen zijn zoeken (windows verkenner ziet er "raar" uit.
Sommige applicaties zijn trager (Opera)
Lastig juiste drivers installeren (Nvidia drivers)
Windows Explorer werkt heel erg anders

Geen opmerkingen: